Selecteer een pagina

“Ik bel nooit voor niets”

Henk Deen, Senior Functioneel Applicatiebeheerder

USG People is de overkoepelende organisatie van een aantal aansprekende uitzendbureaus als Start People en Unique. Uitzendbureaus die voor verschillende doelgroepen bemiddelen. Dat bemiddelen betekent meer dan het koppelen van een medewerker aan een bedrijf op basis van een cv. Ook voor flexibel c.q. tijdelijk personeel is het belangrijk dat ze op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen en dat hun kennis up-to-date is. Of wordt afgestemd op de wensen van een werkgever.

USG People is de overkoepelende organisatie van een aantal aansprekende uitzendbureaus als Start People en Unique. Uitzendbureaus die voor verschillende doelgroepen bemiddelen. Dat bemiddelen betekent meer dan het koppelen van een medewerker aan een bedrijf op basis van een cv. Ook voor flexibel c.q. tijdelijk personeel is het belangrijk dat ze op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen en dat hun kennis up-to-date is. Of wordt afgestemd op de wensen van een werkgever.

USG People biedt deze flexibele medewerkers dan ook een breed en divers opleidingspakket. Dat tegenwoordig volledig gedigitaliseerd is, vertelt Henk Deen, senior functioneel applicatiebeheerder bij USG People. “Ons digital office is in de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden. Niet alleen omdat we zo op heel efficiënte wijze partijen kunnen matchen, maar ook omdat we weten over welke vaardigheden onze flexibele medewerkers beschikken en met welke opleiding ze eventueel bezig zijn.”

Dat gebeurt met behulp van een Learning Management Systeem (LMS) van Gilde-BT, een platform dat ondersteuning biedt bij het selecteren, volgen en geven van opleidingen. Dat LMS heet bij USG People Centraal Webportal Opleidingen (CWO) en werd ontwikkeld in samenwerking met Gilde-BT. Henk Deen: “Wij zorgen voor het it-systeem, Gilde-BT ontwikkelt functionaliteiten en apps. Dat biedt ons allerlei voordelen: dankzij de centralisatie kunnen we profiteren van inkoopvoordelen, we bieden een eenduidig aanbod en daarnaast kunnen we mensen die een opleiding volgen goed ondersteunen en begeleiden. Bovendien hebben we een beter inzicht in de kwaliteiten van de flexibele medewerkers.”

“Gilde-BT denkt mee zodat onze wensen zo optimaal en functioneel mogelijk worden vertaald. Die flexibele en alerte houding is al jarenlang de basis voor een zeer goede en intensieve samenwerking!”

De eerste versie van het CWO werd in 2010 door Gilde-BT opgezet. Inmiddels is het portaal vernieuwd en heet het ‘CWO Next Level’. Dat betekent volgens Deen dat er onder meer nieuwe functionaliteiten zijn toegevoegd, met meer mogelijkheden en verbeterde technieken. Hij geeft aan al vanaf het begin zeer te spreken te zijn over de samenwerking met Gilde-BT. “Er is altijd heel direct en open overleg, een soort sparringsessies waarbij we ideeën uitwisselen. Ze denken mee zodat onze wensen zo optimaal en functioneel mogelijk worden vertaald. Wat ook heel belangrijk is, is dat ze meteen reageren. Ik bel nooit voor niets, word direct te woord gestaan. Bij veel andere leveranciers moet ik eerst een afspraak maken, wat vertragend werkt. Terwijl we vaak snel op zoek zijn naar oplossingen. Die flexibele en alerte houding is al jarenlang de basis voor een zeer goede en intensieve samenwerking.”

EEN VERGELIJKBAAR VRAAGSTUK ZOALS HENK DEEN VAN USG PEOPLE?

11 + 10 =

Geïnteresseerd in andere klantstories?